استفاده از لنز پریسکوپی در آیفون ۱۵ تایید شد؛ وقتی اپل از اندرویدی ها کپی می‌کند

همیشه که قرار نیست اندرویدی‌ها از اپل کپی کنند؛ گاهی هم اپل باید از آنها الگو بگیرد. لنز پریسکوپی آیفون ۱۵ به معنی یک تغییر مهم در دوربین آیفون‌های آینده اپل است.

سری آیفون ۱۳ توانسته فروش بسیار خوبی را تجربه کند و نسل بعدی آیفون نیز هم‌اکنون در دست توسعه است و طبیعتا به همین خاطر اکثر شایعاتی که منتشر می‌شوند به سری آیفون ۱۴ مربوط هستند. هرچند که این روزها اخبار جالبی نیز در رابطه با سری آیفون ۱۵ (رونمایی در سال ۲۰۲۳) شنیده می‌شود.

زوم قدرتمند آیفون ۱۵ به لطف استفاده از لنز پریسکوپی ممکن می‌شود

Periscope iPhone 15 Copy 1024x644 - استفاده از لنز پریسکوپی در آيفون ۱۵ تایید شد؛ وقتی اپل از اندرویدی ها کپی می‌کند

گویا اپل قصد دارد در آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس از یک لنز پریسکوپی با امکان زوم ۵ برابر اپتیکال استفاده کند. اپل در حال حاضر نمونه‌های اولیه قطعات مربوطه را دریافت کرده است و می‌خواهد در اردیبهشت ماه نظر نهایی خود را در این رابطه اعلام کند. در صورتی که لنز پریسکوپ مورد تایید این شرکت باشد، آنها سفارش ۱۰۰ میلیون عدد از قطعات مورد نیاز را خواهند داد.

گوشی‌های پرچمدار اندرویدی سال‌هاست که از این فناوری استفاده می‌کنند. برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ بود که شرکت چینی اوپو از این فناوری برای گوشی‌های موبایل پرده برداشت، ولی این شرکت نتوانست یک نمونه نهایی را با این لنز روانه بازار کند تا اینکه شرکت هواوی با رونمایی از هواوی P30 پرو در سال ۲۰۱۹ اولین گوشی مجهز به لنز پریسکوپ را در اختیار کاربران قرار داد.

huawei p30 pro Copy e1643132658922 - استفاده از لنز پریسکوپی در آيفون ۱۵ تایید شد؛ وقتی اپل از اندرویدی ها کپی می‌کند

در سال‌های اخیر نیز شرکت‌های مختلف اندرویدی از جمله سامسونگ، شیائومی، گوگل، سونی، وان پلاس و … گوشی‌های پرچمدار خود را با دوربین پریسکوپ روانه بازار کرده‌اند که باعث می‌شود شاهد زوم قوی بدون افت کیفیت باشیم. اپل نیز با توجه به رویکرد همیشگی خود می‌خواهد پس از اطمینان حاصل کردن از یک فناوری خاص، از آن در محصولات خود استفاده کند.

مینگ چی کوئو، تحلیلگر محصولات اپل نیز پیشتر گفته بود که این شرکت سخت در تلاش است تا از لنز پریسکوپ در سری آیفون ۱۵ استفاده کند.

لنز پریسکوپ نوعی لنز تله‌ فوتو است که در آن از طراحی پریسکوپ (پیرابین) الگو گرفته شده است. از مزایای این لنز می‌توان به افزایش قابل توجه قدرت زوم دوربین گوشی بدون افزایش قابل توجه ضخامت آن اشاره کرد. هرچند که این فناوری فضای زیادی را داخل گوشی اشغال خواهد کرد.

Google Pixel 6 Pro vs Samsung Galaxy S21 Ultra vs Apple iPhone 13 Pro Max Copy e1643132633229 1024x512 - استفاده از لنز پریسکوپی در آيفون ۱۵ تایید شد؛ وقتی اپل از اندرویدی ها کپی می‌کند

اگر اپل تصمیم بگیرد فقط یک تامین‌کننده را برای این کار انتخاب کند، آن شرکت به یکی از تامین‌کنندگان اصلی اپل تبدیل خواهد شد؛ زیرا با توجه به فروش بالای گوشی‌های آیفون، قرارداد بزرگی امضا خواهد شد. برخی گزارش‌ها به شرکت Lanter Optical به عنوان تامین کننده اصلی اشاره دارند؛ هرچند که وب‌سایت Elec از ال‌جی اینوتک را هم به عنوان یک گزینه احتمالی نام برده است.

در واقع اپل گزینه‌های زیادی را در اختیار دارد. آنها می‌توانند برای تامین لنز به سراغ  Dali Guanghe Sunny Optical بروند و  برای تامین حسگر نیز به سونی یا سامسونگ مراجعه کنند. همچنین برای تامین VCM دو شرکت میتسومی و TDK به عنوان گزینه‌های احتمالی مطرح هستند و برای تامین منشور اصلی نیز اپل می‌تواند با یک از شرکت‌های Sunny Optical، China Optical، Asia Optical، Crystal Optoelectronics و Optrontec قرارداد امضا کند.

به نظر شما اپل می‌تواند با استفاده از لنز پریسکوپی در دوربین آیفون ۱۵ شرکت‌های اندرویدی را در این زمینه شکست دهد؟

منبع : خرید vpn در iransafe.net

خرید فیلترشکن | خرید وی پی ان | خرید vpn | خرید speed vpn

خرید hivpn | خرید ۲۰speed | خرید cisco vpn |

خرید vpn آیفون | خرید vpn اندروید

پست مرتبط
iphone 15 pro max fire - استفاده از کابل USB-C اندرویدی، باعث آتش گرفتن آیفون ۱۵ پرو مکس شد
استفاده از کابل USB-C اندرویدی، باعث آتش گرفتن آیفون ۱۵ پرو مکس شد

اپل همیشه به کاربرانش هشدار می‌دهد که از لوازم جانبی تحت نظارت و دارای تأییدیه این شرکت استفاده کنند. علیرغم اینکه آن‌ها بارها و بارها از خطرات داغ شدن بیش از حد و آتش گرفتن گجت‌ها در صورت استفاده از لوازم جانبی غیراستاندارد گفته‌اند، ولی متأسفانه بسیاری از ما این هشدارها را جدی نمی‌گیریم. زیرا […]

ادامه مطلب
apple smart ring - حلقه هوشمند اپل، کار با دستگاه‌های این شرکت را متحول می‌کند
حلقه هوشمند اپل، کار با دستگاه‌های این شرکت را متحول می‌کند

حلقه هوشمند اپل جدیدترین گجت این کمپانی است که گزارش‌هایی از توسعه آن شنیده می‌شود. اینجا با امکانات و طراحی اسمارت رینگ اپل بیشتر آشنا شوید. حق اختراعی منتشر شده که نشان می‌دهد اپل مشغول کار روی یک حلقه هوشمند برای کنترل از راه دور دستگاه‌های این شرکت آمریکایی است. چندین سال از اولین باری […]

ادامه مطلب
iphone 15 ultra - آیفون ۱۵ اولترا به دوربین زوم شگفت‌انگیز گلکسی اس ۲۳ اولترا مجهز می‌شود
آیفون ۱۵ اولترا به دوربین زوم شگفت‌انگیز گلکسی اس ۲۳ اولترا مجهز می‌شود

آیفون ۱۵ اولترا به دوربین زوم شگفت‌انگیزی مشابه گلکسی اس ۲۳ اولترا سامسونگ مجهز خواهد شد. iPhone 15 Ultra قدرتمندترین گوشی تاریخ اپل می‌شود در تازه‌ترین دور از انتشار شایعات سری آیفون ۱۵، اخباری در مورد یک گوشی جدید به‌نام آیفون ۱۵ اولترا به‌گوش می‌رسد. این گوشی در واقع جایگزینی برای آیفون ۱۴ پرو مکس خواهد […]

ادامه مطلب