اطلاعاتی درباره ارتقا دوربین آیفون ۱۳ اپل؛ از فیلترهای جدید تا حالت پرتره ویدیویی

ظاهرا در پرچمداران ۲۰۲۱ اپل، بیشتر باید منتظر ویژگی‌های ارتقایی باشیم تا انقلابی؛ از جمله در دوربین آیفون ۱۳ – iPhone 13 که امکانات تازه‌ای به خود خواهد دید.

سال گذشته، اپل تغییرات بزرگی را در سری آیفون ۱۲ ایجاد کرد: پشتیبانی از شبکه ۵G و طراحی به‌روز شده‌ای که در تمام اعضای خانواده پیاده‌سازی شد. انتظار می‌رود چهار مدل ۲۰۲۱ آیفون همان ویژگی‌های ظاهری را حفظ کنند؛ اما ویژگی‌های باطنی ارتقایافته‌ای داشته باشند. اینجا قصد داریم به طور خاص درباره دوربین آیفون ۱۳ صحبت کنیم.

تازه‌های دوربین آیفون ۱۳ اپل

بر اساس گزارش جدید بلومبرگ، حالت پرتره ویدیویی یکی از تغییرات است. این ویژگی که اپل آن را Cinematic Video می‌خواند، از تکنیک‌های رایانشی استفاده می‌کند تا پس‌زمینه به طور مصنوعی تار شود و تصویر روی سوژه اصلی متمرکز باشد؛ چیزی مشابه عملکرد لنزهای سنتی برای ایجاد افکت بوکه!

گوشی‌های آیفون از قبل برای عکس‌ها چنین قابلیتی داشتند؛ اما این ویژگی در مدل‌های ۲۰۲۱ به ضبط ویدیو نیز تعمیم پیدا خواهد کرد.

دیگر قابلیت جدید، پشتیبانی از ProRes برای فشرده‌سازی باکیفیت‌تر ویدیوهاست. امکان پشتیبانی از رزولوشن ۸K هم وجود دارد؛ اما لزوما آیفون ۱۳ به این سطح نخواهد رسید. هم‌اکنون آیفون ۱۲ ویدیوهای ۴K ضبط می‌کند و احتمالا آیفون ۱۳ نیز در همین حد باقی خواهد ماند؛ حتی با وجود اینکه رقبای اندرویدی، حالت فیلم‌برداری ۸K دارند.

سیستم فیلتری جدید را هم نباید از قلم بیندازیم. در حال حاضر، اپ Camera در گوشی‌های آیفون از فیلترهای رنگی و سیاه-سفید پشتیبانی می‌کند؛ اما ظاهرا در سیستم جدید، از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی استفاده می‌شود تا استایل‌های مختلف، کورکورانه روی عکس‌ها به‌کارگیری نشوند.

از آپشن‌های تازه در این سیستم، باید به رنگ‌های گرم و سرد اشاره کنیم که وایت بالانس طبیعی عکس را به هم نمی‌ریزند. گزینه‌های دیگر، تغییرات بیشتری را موجب می‌شوند؛ مثلا ایجاد سایه یا روشنایی در تصاویر!

تمام این قابلیت‌ها، به قدرت پردازش تازه‌ترین چیپست اپل، با نام احتمالی A15 Bionic متکی هستند. باید منتظر یک فناوری جدید صفحه نمایش با عنوان ProMotion (مانند آیپد پرو) و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز برای نمایش روان‌تر محتوا نیز باشیم.

حتی گفته می‌شود به لطف ارتقای دوربین TrueDepth، شاید ناچ در سری آیفون ۱۳ کمی کوچک‌تر شود. دیگر گمانه‌زنی، به وجود حالت always-on اشاره دارد که در هنگام استندبای، نوتیفیکیشن‌ها و سایر اطلاعات مهم را روی صفحه نشان می‌دهد.

منبع : خرید vpn در iransafe.net

پست مرتبط
vpn 768x767 - خرید vpn پرسرعت و مزایای استفاده از آن
خرید vpn پرسرعت و مزایای استفاده از آن

مقدمه: با فیلتر شدن نرم افزار محبوبی مانند تلگرام کاربران به سمت استفاده از فیلتر شکن و VPN رو آوردند. ولی در این میان استفاده  از این نرم افزار های رایگان باعث بروز مشکلاتی شد به همین خاطر خرید یک خرید vpn پرسرعت باعث خواهد شد که کاربر با خیالی آسوده و سرعت بالا از نرم افزار های مورد […]

ادامه مطلب
خرید فیلترشکن برای Netflix

سرویس Netflix چیست؟ سرویس “Netflix” خدماتی است برای تماشای فیلم و سریال به صورت آنلاین. با این حال ، بسیاری از کاربران حتی نمی دانند چه چیزی در آن نهفته است. به همین دلیل ما به شما نشان می دهیم که Netflix درمورد چه چیزی است و چگونه به ما سرویس می دهد. هشدار: برای استفاده از […]

ادامه مطلب
خرید VPN و خرید کریو فیلترشکن

مطمئن یا ناامن کارشناسان شبکه اینترنت اینروزها به شدت به کاربران توصیه می کنند از وی پی ان یا فیلترشکن استفاده کنند. اما باید دقت کرد که برای خرید VPN چه نکاتی را باید در نظر گرفت. پس ابتدا شبکه را تعریف میکنیم.شبکه سیستمی است از چندین رایانه یا دستگاههای دیگر مانند تلفن های هوشمند ، که داده […]

ادامه مطلب