افشاگری کارآموز سابق اسپیس ایکس؛ ایلان ماسک همان ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین است

ساهیل گوپتا، کارآموز سابق کمپانی اسپیس ایکس، بر این نظر معتقد است که ایلان ماسک، ثروتمندترین مرد جهان، ساتوشی ناکاموتو، فرد ناشناس خالق بیت کوین است.

ساهیل گوپتا با مطلبی که اخیراً در پلتفرم نشر الکترونیک آنلاین و پرطرفدار مدیوم (Medium) منتشر کرده است، اعلام کرد اکنون دیگر تقریباً مطمئن است که ایلان ماسک در پشت پرده خلق بیت کوین قرار دارد. این عقیده گوپتا در سال ۲۰۱۷ پس از تماس تلفنی که با سم تلر، رئیس سابق ستاد ایلان ماسک، داشت تقویت پیدا کرد.

پس از اینکه گوپتا از تلر پرسید که آیا ماسک واقعاً ساتوشی است یا خیر، تلر در پاسخ جوابی مبهم داد که همه چیز را پیچیده‌تر کرد. تلر در پاسخ به این سوال در ابتدا پانزده ثانیه سکوت کرد و سپس گفت:« خب، چی بگم؟» این جمله دقیقاً کلمات گفته شده توسط تلر بوده و هیچ تفسیر یا برداشتی از صحبت‌های وی در کار نیست.

گوپتا که در سال ۲۰۱۸ نیز به مدت کوتاهی برای کمپانی تسلا موتورز کار می‌کرد، با مطلبی که در سال ۲۰۱۷ در فضای مجازی منتشر کرد، بسیار خبرساز شده بود.

گوپتا بر این تفکر بود که ماسک به دلیل تجربه بسیارش در امور رمزنگاری و اقتصاد به راحتی می‌توانست نامه سفید بیت کوین را بنویسد. این کارآفرین اهل آفریقای جنوبی از بنیانگذاران غول تجارت الکترونیکی و سامانه انتقال وجه الکترونیکی یعنی پی پال (PayPal) است.

ایلان ماسک به زبان برنامه نویسی سی پلاس پلاس که ساتوشی برای نوشتن نسخه اصلی نرم افزار بیت کوین از آن استفاده کرده است، تسلط کامل دارد.

musk bitcoin 2 - افشاگری کارآموز سابق اسپیس ایکس؛ ایلان ماسک همان ساتوشی ناکاموتو، خالق بیت کوین است

ساتوشی در سال ۲۰۱۴، بازگشت کوتاهی به اینترنت داشت تا به خبر ننگینی که هفته‌نامه آمریکایی نیوزویک در مورد مرد ژاپنی آمریکایی، دوریان اس، منتشر کرده بود واکنش نشان دهد. ناکاموتو که خالق بیت کوین است به صراحت اعلام کرد که ایلان ماسک نیست. ماسک تنها یک هفته پس از ظهور دوباره ناکاموتو در وب سایت P2P Foundation در مورد آن یک توئیتی را منتشر کرد. وی در توئیتش گفت:

خب، حالا که ساتوشی ناکاموتو پیداش شده، به گمونم دیگه پرونده بسته شده … 🙂

نیاز چندانی هم به متقاعد کردن عموم مرد نیز وجود ندارد. نظرسنجی انجام شده در ماه مه نشان داد که بیش از نیمی از مردم استرالیایی بر این عقیده هستند که ایلان ماسک خود ساتوشی ناکاموتو است.

ایلان ماسک خلق بیت کوین توسط خودش را رد کرد

ایلان ماسک در سال ۲۰۱۷، با انتشار یک توئیت در واکنش به نظریه گوپتا مبنی بر خلق بیت کوین توسط او، این موضوع را رد کرد؛ با این حال، این انکار وی پایانی بر حدس و گمان‌ها نبود. وی در توئیتش گفته بود:

اصلاً درست نیست. یکی از دوستانم چند سال پیش بخش از بیت کوین را برایم فرستاد، اما من الآن نمی‌دانم کجاست

بزرگترین استدلال در مقابل این نظریه این است که ایلان ماسک به عنوان فردی طرفدار انرژی پایدار معروف است، بنابراین بعید است که او ارز دیجیتالی ایجاد کند که برق زیادی مصرف کرده و باعث تولید کربن دی اکسیدهای فراوان شود.

در ماه مارس، کمپانی تسلا موتورز در قبال محصولاتش شروع به پذیرش بیت‌کوین کرد، اما بعداً به دلیل نگرانی‌های زیست‌محیطی، پرداخت‌ها از طریق این ارز دیجیتال را به حالت تعلیق درآورد که باعث کاهش شدید قیمت بیت کوین نیز شده بود؛ همچنین بارها در گزارشات خواندیم که این کارآفرین پنجاه ساله، میم کوین دوج کوین را همیشه بر بیت کوین برای پرداخت‌ها ترجیح می‌دهد.

با وجود همچین استدلال‌های قانع کننده‌ای، بعید است که ایلان ماسک همان ساتوشی ناکاموتو یا خالق بیت کوین باشد.

منبع : خرید vpn در iransafe.net

خرید فیلترشکن | خرید وی پی ان | خرید vpn | خرید speed vpn

خرید hivpn | خرید ۲۰speed | خرید cisco vpn |

خرید vpn آیفون | خرید vpn اندروی

پست مرتبط
elon musk mass effect 1227478 - ایلان ماسک برای مقابله با استرس تا ۵ صبح بازی می‌کند!
ایلان ماسک برای مقابله با استرس تا ۵ صبح بازی می‌کند!

اگر شما هم فکر می‌کنید افراد موفق همیشه زود می‌خوابند و در برنامه‌های آن‌ها خبری از بازی کردن نیست سخت در اشتباهید! ایلان ماسک، یکی از موفق‌ترین انسان‌های جهان تا ساعت ۵ صبح الدن رینگ بازی می‌کند! ایلان ماسک راه حلی جالب برای مقابله با استرس دارد و این راه، چیزی جز بازی کردن شدید […]

ادامه مطلب
ارز دیجیتال - ارز دیجیتال بخریم یا طلا ؛ بنیان‌گذار اتریوم پاسخ می‌دهد
ارز دیجیتال بخریم یا طلا ؛ بنیان‌گذار اتریوم پاسخ می‌دهد

ویتالیک بوترین، بنیان‌گذار اتریوم با اعلام این که صنعت ارزهای دیجیتالی بیشتر از جذب سرمایه‌های گسترده به بلوغ نیاز دارد، گفت قانون‌گذاری باید به جای ایجاد اختلال در عملکرد داخلی رمزارزها باعث آزادی عمل در این حوزه شود. در واقع قانون‌گذاری‌های مناسب می‌تواند امنیت دیفای (DeFi) را افزایش دهد. وی از راه‌های افزایش امنیت دیفای نیز به […]

ادامه مطلب
elon musk and twitter 2 1 - رفتار ایلان ماسک با توییتر، کارمندان این شرکت را فراری داده است
رفتار ایلان ماسک با توییتر، کارمندان این شرکت را فراری داده است

به نظر می‌رسد رفتار ایلان ماسک با توییتر و حواشی خرید این شرکت توسط او باعث شده تعداد زیادی از کارمندان توییتر از شغل خود کناره‌گیری کنند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده از منابع داخلی Twitter، کارمندان این شرکت از کشمکش حقوقی مداوم بین ایلان ماسک و توییتر خسته شده‌اند. گزارش‌هایی وجود دارد که بیان می‌کنند […]

ادامه مطلب