سلفی ویدیویی؛ راهکار جدید اینستاگرام برای مقابله با اکانت های جعلی

اینستاگرام در حال توسعه یک راهکار جدید برای احراز هویت کاربرانش است. سلفی ویدیویی راه حل جدیدی است که Instagram برای ثبت نام کاربران استفاده می‌کند.

یکی از کارشناسان شبکه‌های اجتماعی به نام مت ناوارا قابلیت جدیدی را در نسخه‌های آزمایشی اینستاگرام کشف کرده است که در آن کاربر باید از یک ویدیوی سلفی برای تأیید احراز هویت خودش استفاده کند. متا (یا همان فیسبوک سابق)، کمپانی صاحب اینستاگرام می‌گوید این ویدیوها به هیچ عنوان روی سرورهای اینستاگرام ذخیره نخواهند شد و در عرض ۳۰ روز همگی حذف می‌شوند.

صاحب اینستاگرام می‌گوید در این روش از تشخیص چهره برای احراز هویت کاربران استفاده نمی‌کند؛ بلکه راهکار دیگری را در نظر دارد تا جلوی تقلب را بگیرد. متا از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای تشخیص واقعی بودن یک فرد که در ویدیو ظاهر می‌شود، استفاده خواهد کرد.

در ویدیوهای ارسالی، سر کاربر از زوایای مختلفی مورد بررسی قرار داده می‌شود. اینستاگرام مدت‌ها مشغول کار روی توسعه این ویژگی بوده است و اولین آزمایش آن به آگوست سال گذشته میلادی بازمی‌گردد. اما علت تأخیر در توسعه آن، مشکلات فنی بوده که در این راه وجود داشته است. اکنون به نظر می‌رسد این مشکلات برداشته شده تا مورد استفاده قرار بگیرد.

Instagrams Video Selfie Verification Error - سلفی ویدیویی؛ راهکار جدید اینستاگرام برای مقابله با اکانت های جعلی

سیستم احراز هویت سلفی ویدیویی اینستاگرام فقط مختص کاربرانی خواهد بود که قصد دارند یک اکانت جدید در این شبکه اجتماعی ایجاد کنند و تأثیری روی فعالیت کاربران فعلی نمی‌گذارد. البته مشخص نیست این سیستم احراز هویت برای کاربران فعلی هم مورد استفاده قرار بگیرد یا خیر.

در حال حاضر بسیاری از سیستم‌های بانکداری مجازی خارج و داخل کشور هم از روش سلفی ویدیویی برای احراز هویت کاربرانشان استفاده می‌کنند. به طور مثال اپلیکیشن محبوب Bumble هم مدتیست که از این روش استفاده می‌کند. اما اجرای آن در یک پلتفرم بزرگ مثل اینستاگرام که صدها چندین میلیون کاربر از سراسر جهان در حال استفاده از آن هستند ، بسیار پیچیده‌تر است. اما اگر اجرای آن موفقیت آمیز باشد، این می‌تواند به معنای جلوگیری از ایجاد اکانت‌های جعلی باشد که اغلب با هدف آزار و اذیت دیگر کاربران ایجاد می‌شوند.

منبع : خرید vpn در iransafe.net

پست مرتبط
snip 14010423201253 min - قابلیت انتشار پست های اختصاصی برای فالوورهای ویژه به اینستاگرام اضافه شد
قابلیت انتشار پست های اختصاصی برای فالوورهای ویژه به اینستاگرام اضافه شد

قابلیت جدید اینستاگرام به تولیدکنندگان محتوا اجازه می‌دهد تا برخی پست هایشان را فقط برای فالوورهای ویژه خود به نمایش بگذارند پس از ارائه اشتراک‌های پولی برای تولیدکنندگان محتوا در اوایل سال جاری، اینستاگرام امروز از ویژگی‌های بیش‌تری برای ارتقای تجربه کاربری و رقابت بهتر با توییتر در این زمینه رونمایی کرد. آدام موسری، مدیرعامل […]

ادامه مطلب
instagram nft - ورود رسمی NFT به اینستاگرام؛ آیا کاربران پولدار می‌شوند؟
ورود رسمی NFT به اینستاگرام؛ آیا کاربران پولدار می‌شوند؟

اینستاگرام رسماً ورود NFT به این پلتفرم را تأیید کرد. آدام موسری می‌گوید این کار با هدف شناساندن فناوری بلاک چین به طیف گسترده‌تری از مردم است. گروهی از سازندگان و جمع‌آوری‌کنندگان توکن‌های غیرقابل معاوضه یا همان NFT به زودی می‌توانند توکن‌های خود را در اینستاگرام به نمایش بگذارند. مارک زاکربرگ مدیرعامل متا روز گذشته در یک […]

ادامه مطلب
Instagram Copy - آپدیت جدید اینستاگرام، تمام کاربران را به فروشنده‌های آنلاین تبدیل می‌کند
آپدیت جدید اینستاگرام، تمام کاربران را به فروشنده‌های آنلاین تبدیل می‌کند

اینستاگرام در آپدیت جدید میزبان قابلیت مهمی خواهد بود که می‌تواند کاربرد این پلتفرم را برای کسب و کارهای کوچک و بزرگ به طور کلی تغییر دهد و کاربران این پلتفرم را به فروشنده‌های آنلاین تبدیل کند. در سال‌های اخیر، اینستاگرام تغییرات بسیار زیادی داشته و به مرور به شبکه اجتماعی مفیدترین برای کسب و […]

ادامه مطلب