ایراسیف نخستین گوشی منعطف سامسونگ انتظار می‌رود در آینده‌ای بسیار نزدیک معرفی شود. عرضه اولین گوشی هوشمند انعطاف پذیر پنجره‌ای جدید به سوی دنیای موبایل باز کرده و در ادامه همه گوشی‌سازان برای ساخت گوشی منعطف خود به تب و تاب خواهند افتاد.

سامسونگ عرضه اولین گوشی منعطف دنیا در سال ۲۰۱۸ را تایید کرد. غول کره‌ای با این رونمایی، سایر گوشی‌سازان را به دست به کار شدن برای طراحی و ساخت گوشی هوشمند انعطاف پذیر خود ترغیب می‌کند. به همین دلیل بر اساس گزارش‌های جدید، در ادامه عرضه نخستین گوشی منعطف سامسونگ ، تقاضا برای پنل‌های منعطف به یکباره افزایش پیدا خواهد کرد.

از طرفی دیگر سامسونگ با این اقدام، با یک تیر دو نشان خواهد زد. این شرکت نه تنها در بازار گوشی های هوشمند منعطف پرچمداری کرده و محصولات این چنینی گران قیمت را به خاطر جذابیت بالا به کاربران زیادی خواهد فروخت، بلکه با توجه به فقدان تامین‌کنندگان پنل‌های تاشو، از محل فروش این دسته از نمایشگرها به دیگر گوشی‌سازان نیز پول خوبی به جیب خواهد زد.

نگرانی‌ها از عرضه نخستین گوشی منعطف سامسونگ

به همین دلیل علاوه بر گوشی‌سازان، شرکت‌های تولیدکننده پنل‌های نمایشگر موبایل نیز به تب و تاب افتاده‌اند. به عنوان نمونه شرکت چینی BOE به عنوان بزرگترین تولیدکننده پنل‌های ال سی دی در دنیا، اکنون در تلاش است تبدیل به منبع تامین‌کننده پنل‌های منعطف برای گوشی های آینده اپل شود. البته اپل مد‌ت‌ها است تلاش می‌کند از وابستگی به سامسونگ خلاص شده و یک سازنده نمایشگر موبایل دیگر، که بتواند از پس حجم بالای درخواست‌های این شرکت بیاید، را به عنوان شریک تجاری انتخاب کند.

عرضه نخستین گوشی منعطف سامسونگ ، LG Display به عنوان یکی از بزرگترین سازندگان نمایشگرهای موبایل و مخصوصا تلویزیون بازار امروز را نیز به چالش کشیده است. به همین دلیل این بخش شرکت ال جی قرار است پنل نمایشگر موبایل انعطاف پذیر خود را زودتر از موعد مقرر و در نیمه‌های سال ۲۰۱۹ عرضه کند.

طبق بررسی‌ها، نمایشگر نخستین نسل گوشی های هوشمند منعطف به داخل تا می‌شود. طراحی چنین گجتی در مقایسه با زمانی که صفحه نمایش به بیرون تا می‌شود، به مراتب راحت‌تر است. اما همچنان نگرانی‌هایی وجود دارد. به عنوان نمونه شرکت‌های گوشی‌ساز و حتی سازندگان پنل‌های نمایشگرها از میزان دوام این دسته از محصولات در دراز مدت مطمئن نیستند. آیا باز و بسته شدن تای گوشی به دفعات در هر روز، طی مدت زمانی کوتاه سبب آسیب رسیدن به دستگاه خواهد شد؟ طبق گزارش جدید، احتمال انباشه شدن خاک لابه‌لای بخش تا شده صفحه نمایش‌های منعطف OLED، یکی دیگر از نگرانی‌ها به شمار می‌رود.

سامسونگ هفته پیش اعلام کرد پنل‌های صفحه نمایش انعطاف پذیر را برای گوشی‌سازان چینی همچون اوپو و شیائومی تامین خواهد کرد. در واقع نمونه‌های اولیه این چنین نمایشگرهایی پیشتر به دست دو گوشی‌ساز نام برده به منظور انجام تحقیقات فرستاده شده است.

هدف سامسونگ از این کار، تراشیدن رقیب جدید برای خود نیست، بلکه سعی می‌کند به وسیله گسترش اکوسیستم گوشی های هوشمند منعطف، کاری کند آن‌ها طی مدت زمانی کوتاه تبدیل به گجت‌هایی متعارف شوند، به جای این که کاربران به چشم محصولاتی عجیب به آن‌ها بنگرند. بعد از عرضه نخستین گوشی منعطف سامسونگ ، این شرکت در سال ۲۰۱۹ حدود یک میلیون و در سال ۲۰۲۰ حدود پنج میلیون پنل انعطاف پذیر به سایر گوشی‌سازان ارسال خواهد کرد.

 

خرید vpn در iransafe.net

برچسب ها: | | |