نگاهی به بهبودهای احتمالی در عملکرد آیفون ۱۴ پرو؛ از گرافیک تا CPU و سرعت رم

آیفون ۱۴ پرو به لطف استفاده از تراشه A16 اپل، با بهبودهای مختلفی در عملکرد همراه خواهد بود که در ادامه به مهم‌ترین موارد آن می‌پردازیم.

آیفون ۱۴، پرچم‌دار آینده اپل که در پاییز سال جاری وارد بازار خواهد شد طبق گمانه‌زنی‌ها به تراشه A15 مجهز می‌شود، این در حالی است که مدل‌های پرو از چیپست جدید A16 استفاده خواهند کرد. این تصمیم نشان‌گر بهبودهای قابل توجه آیفون ۱۴ پرو در مقایسه با نسخه پایه و هم‌چنین نسل گذشته است.

شایعات مختلفی پیرامون عملکرد و بازده سخت‌افزاری آیفون ۱۴ پرو وجود دارند. در وهله اول، با اینکه اطلاعاتی در مورد فرآیند ساخت تراشه جدید اپل در دست نیست، اما پیشرفته‌ترین فناوری سازنده آن یعنی TSMC، فرآیند ۵ نانومتری نسل سوم است که “N4P” نام دارد. این بهبود، نوید افزایش عملکرد را در سطح متوسط می‌دهد.

snip 14010503203754 min - نگاهی به بهبودهای احتمالی در عملکرد آیفون 14 پرو؛ از گرافیک تا CPU و سرعت رم

فرآیند ساخت N4P و افزایش ۱۱ درصدی عملکرد، ۲۲ درصد بهبود در مصرف انرژی و ۶ درصد ارتقا در چگالی نسبت به نسل اول فرآیند تولید ۵ نانومتری تراشه، از جمله بهبودهای احتمالی چیپست جدید A16 اپل محسوب می‌شوند.

پیشرفت‌های احتمالی آیفون ۱۴ پرو؛ از افزایش سرعت حافظه تا پردازش بهتر تصویر

در کنار به‌روزرسانی تراشه، انتظار می‌رود تا حافظه سریع‌تری نیز در iPhone 14 Pro به‌کار گرفته شود. در ماه مارس، تحلیل‌گر اپل مدعی شد که مدل‌های پرو آیفون ۱۴، از حافظه LPDDR4 به نسخه جدیدتر LPDDR5 ارتقا خواهند یافت، این گزارش طی امروز نیز توسط Digitimes تایید شد. این حافظه که از سرعت بالاتری برخوردار است، هم‌اکنون در تراشه‌های M1 پرو و مکس اپل استفاده می‌شود.

این ارتقا، احتمالا پهنای باند حافظه را نیز بهبود می‌بخشد که همراه با سرعت کلاک بالاتر، احتمالا باعث بهبود ۱۵ درصدی عملکرد خواهد شد. هم‌چنین از دیگر گمانه‌زنی‌ها، پشتیبانی احتمالی آیفون ۱۴ پرو از هسته پردازشی ARMv9 است که البته به‌نظر نمی‌رسد در صورت عدم تغییر پردازنده گرافیکی، تفاوت محسوسی را ایجاد کند. با این‌حال، احتمال اضافه شدن یک هسته اضافی، در کنار پیشرفت‌های معماری تراشه و دسترسی به حافظه سریع‌تر، از جمله بهبودهای احتمالی در عملکرد پرچم‌دار جدید اپل خواهند بود.

snip 14010503203733 min - نگاهی به بهبودهای احتمالی در عملکرد آیفون 14 پرو؛ از گرافیک تا CPU و سرعت رم

هم‌چنین در بخش پردازنده گرافیکی، انتظار می‌رود عملکرد GPU بین ۲۵ تا ۳۰% بهبود داشته باشد. یک ویژگی مورد انتظار دیگر که آیفون ۱۴ پرو برای اجرای آن به توان بالای پردازشی نیاز دارد، سنسور جدید ۴۸ مگاپیکسلی به همراه پشتیبانی از ویدیوی ۸K خواهد بود. تحلیلگران اپل بر این باورند که این سنسور احتمالا به عنوان دوربین اصلی در iPhone 14 Pro مورد استفاده قرار خواهد گرفت. هم‌چنین احتمالا بهبودهای کلیدی دوربین، بر روی پردازش تصویر و هوش مصنوعی متمرکز باشد.

به عبارت دیگر، این دوربین جدید احتمالا به پردازنده سیگنال تصویر بسیار قوی‌تر و موتور عصبی (سخت‌افزاری اختصاصی برای وظایف هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی) نیاز دارد. هم‌چنین حالت سینمایی موجود در آیفون ۱۳ پرو که با وضوح ۱۰۸۰p قابل ضبط است، احتمالا در نسل جدید به ۴K افزایش خواهد یافت که البته برای دستیابی به آن، قدرت پردازش تصویر بیشتری مورد نیاز است. همین‌طور ویژگی‌هایی مانند ارتقای بوکه مصنوعی یا ردیابی سوژه‌های متعدد، همگی دلایلی هستند که از قصد اپل برای تقویت جدی پردازنده تصویر و موتور عصبی خبر می‌دهند.

از آنجا که ارتقای سرعت حافظه از LPPDR4x به LPDDR5، می‌تواند تا ۵۰% پنهای باند موجود حافظه را بهبود ببخشد و احتمالا تاثیر مثبتی بر بهره‌وری انرژی خواهد داشت؛ این ارتقا می‌تواند فضای بیشتری را برای عملیاتی با پهنای باند بالا مانند گرافیک سه‌بعدی و پردازش تصویر و فیلم برای آیفون ۱۴ پرو ایجاد کند.

منبع : خرید vpn در iransafe.net

خرید فیلترشکن | خرید وی پی ان | خرید vpn | خرید speed vpn

خرید hivpn | خرید ۲۰speed | خرید cisco vpn |

خرید vpn آیفون | خرید vpn اندروید

پست مرتبط
iPhone fall from airplane 01 - حتی سقوط از هواپیما هم خط روی آیفون نمی‌اندازد + عکس
حتی سقوط از هواپیما هم خط روی آیفون نمی‌اندازد + عکس

یک گوشی آیفون که از هواپیما در حال پرواز به بیرون سقوط کرده بود، صحیح و سالم روی زمین پیدا شد؛ در حال کار و با بیش از ۴۰ درصد شارژ! چند روز قبل در پرواز ASA1282 خطوط هوایی آلاسکا، یکی از درهای هواپیمای Boeing 737 Max 9 اندکی پس از برخاستن از فرودگاه پورتلند، […]

ادامه مطلب
iphone 15 pro max fire - استفاده از کابل USB-C اندرویدی، باعث آتش گرفتن آیفون ۱۵ پرو مکس شد
استفاده از کابل USB-C اندرویدی، باعث آتش گرفتن آیفون ۱۵ پرو مکس شد

اپل همیشه به کاربرانش هشدار می‌دهد که از لوازم جانبی تحت نظارت و دارای تأییدیه این شرکت استفاده کنند. علیرغم اینکه آن‌ها بارها و بارها از خطرات داغ شدن بیش از حد و آتش گرفتن گجت‌ها در صورت استفاده از لوازم جانبی غیراستاندارد گفته‌اند، ولی متأسفانه بسیاری از ما این هشدارها را جدی نمی‌گیریم. زیرا […]

ادامه مطلب
iphone 14 - آیفون SE 4 با چهره‌ای کاملا متفاوت عرضه می‌شود
آیفون SE 4 با چهره‌ای کاملا متفاوت عرضه می‌شود

گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد نه تنها پروژه آیفون SE 4 کنسل نشده، بلکه اپل می‌خواهد آن را با چهره‌ای کاملا مدرن و جدید عرضه کند خیلی زود بعد از اینکه اپل از گوشی‌های سری آیفون ۱۵ خودش رونمایی کرد، گزارشی به‌دست ما رسید که نشان می‌دهد غول آمریکایی در حال توسعه یک آیفون SE جدید […]

ادامه مطلب