آیفون ۱۴ از شبکه ماهواره ای پشتیبانی می کند: نجات جان در لحظات بحرانی

شایعات به پشتیبانی آیفون ۱۴ از شبکه ماهواره ای اشاره دارند. امکان برقراری تماس و ارسال پیام ماهواره ای در iPhone 14 می‌تواند جان کاربران را در لحظات حساس نجات دهد

اپل قصد دارد پشتیبانی از شبکه ماهواره ای را به آیفون ۱۴ و نسل بعدی اپل واچ اضافه کند. بدین ترتیب کاربران این گجت‌ها قادر خواهند بود در مواقعی که امکان اتصال به اپراتور اصلی گوشی خود را ندارند، پیامک اضطراری ارسال کرده یا درخواست کمک کنند.

نوآوری جدید اپل؛ پشتیبانی آیفون ۱۴ و اپل واچ از شبکه های ماهواره ای

iphone satellite Copy - آيفون ۱۴ از شبکه ماهواره ای پشتیبانی می کند: نجات جان در لحظات بحرانی

سال گذشته شایعاتی منتشر شد که اپل قصد دارد امکان اتصال به شبکه های ماهواره‌ای را به آیفون ۱۳ بیاورد تا کاربران بتوانند در مواقع حیاتی از آن استفاده کنند. این قابلیت می‌تواند کمک قابل توجهی به کاربران در هنگام گشت و گذار در طبیعت یا مناطق دور دست بکند و حتی در مواقعی جان آنها را نجات دهد.

هرچند که بنا بر دلایلی، اپل این قابلیت را به همراه سری آیفون ۱۳ عرضه نکرد. البته اپل شرکتی نیست که وقتی یک فناوری آماده ارائه یک تجربه خوب باشد، از ارائه آن خودداری کند؛ بنابراین حتما مشکلاتی سبب شده که این فناوری نتواند نظر مثبت اپل را به خود جلب کند؛ اما حالا بلومبرگ در گزارشی اعلام کرده است که ظاهرا این قابلیت به همراه آیفون ۱۴ ارائه خواهد شد.

iPhone 14 - آيفون ۱۴ از شبکه ماهواره ای پشتیبانی می کند: نجات جان در لحظات بحرانی

آیفون ۱۴ در اواخر شهریور یا اوایل مهر ماه معرفی خواهد شد و از آنجایی که برخی از کاربران از ساعت هوشمند اپل نیز برای برقراری تماس استفاده می‌کنند، باید منتظر پشتیبانی از اتصال به شبکه ماهواره ای در اپل واچ نیز باشیم. جالب اینجاست که منتشر شدن این شایعه موجی از مخالفت را در میان برخی از کاربران برانگیخته است.

برخی بر این باورند که اپل نباید اولویت خود را روی اینگونه نوآوری‌ها بگذارد و برخی دیگر نیز مادامی که این قابلیت سبب افزایش قیمت آیفون نشود، با آن مشکلی ندارد. واقعیت هم این است که این قابلیت آنچنان برای کاربران عادی ضروری نیست و به همین خاطر پرداخت مبلغی اضافی در ازای آن می‌‌تواند کمی آزاردهنده باشد.

علاوه بر اینها نگرانی‌هایی در رابطه با تاثیر اتصال به شبکه های ماهواره ای بر عمر باتری آیفون ۱۴ وجود دارد و برخی هم نگران هستند که این قابلیت راه‌های جدیدی را برای هکرها باز کند.

Apple Watch 768x570 1 - آيفون ۱۴ از شبکه ماهواره ای پشتیبانی می کند: نجات جان در لحظات بحرانی

به طور کلی این دسته از کاربران تمایل دارند که اپل به خاطر مشکلات احتمالی از خیر این قابلیت بگذرد و از طرفی قیمت نسل بعدی آیفون را نیز کاهش دهد. اگر هم یک فرد ماجراجو مرتبا به مناطقی می‌رود که در آنجا پوشش شبکه وجود ندارد، می‌تواند یک گوشی اختصاصی ماهواره‌ ای خریداری کند.

با وجود اینکه اپل تاکنون نسبت به پشتیبانی از اتصال به شبکه های ماهواره ای در آیفون ۱۴ واکنشی نشان نداده است، بلومبرگ ادعا کرده که این قابلیت در تمامی مناطق عرضه نخواهد شد و ممکن است به خاطر قوانین کشور‌های مختلف، در مناطق گوناگون با محدودیت‌هایی همراه شود. آیا تمایل دارید کمی بیشتر هزینه کنید؛ اما iPhone 14 با چنین قابلیتی عرضه شود؟

منبع : خرید vpn در iransafe.net

خرید فیلترشکن | خرید وی پی ان | خرید vpn | خرید speed vpn

خرید hivpn | خرید ۲۰speed | خرید cisco vpn |

خرید vpn آیفون | خرید vpn اندروید

پست مرتبط
iPhone fall from airplane 01 - حتی سقوط از هواپیما هم خط روی آیفون نمی‌اندازد + عکس
حتی سقوط از هواپیما هم خط روی آیفون نمی‌اندازد + عکس

یک گوشی آیفون که از هواپیما در حال پرواز به بیرون سقوط کرده بود، صحیح و سالم روی زمین پیدا شد؛ در حال کار و با بیش از ۴۰ درصد شارژ! چند روز قبل در پرواز ASA1282 خطوط هوایی آلاسکا، یکی از درهای هواپیمای Boeing 737 Max 9 اندکی پس از برخاستن از فرودگاه پورتلند، […]

ادامه مطلب
iphone 15 pro max fire - استفاده از کابل USB-C اندرویدی، باعث آتش گرفتن آیفون ۱۵ پرو مکس شد
استفاده از کابل USB-C اندرویدی، باعث آتش گرفتن آیفون ۱۵ پرو مکس شد

اپل همیشه به کاربرانش هشدار می‌دهد که از لوازم جانبی تحت نظارت و دارای تأییدیه این شرکت استفاده کنند. علیرغم اینکه آن‌ها بارها و بارها از خطرات داغ شدن بیش از حد و آتش گرفتن گجت‌ها در صورت استفاده از لوازم جانبی غیراستاندارد گفته‌اند، ولی متأسفانه بسیاری از ما این هشدارها را جدی نمی‌گیریم. زیرا […]

ادامه مطلب
iphone 14 - آیفون SE 4 با چهره‌ای کاملا متفاوت عرضه می‌شود
آیفون SE 4 با چهره‌ای کاملا متفاوت عرضه می‌شود

گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد نه تنها پروژه آیفون SE 4 کنسل نشده، بلکه اپل می‌خواهد آن را با چهره‌ای کاملا مدرن و جدید عرضه کند خیلی زود بعد از اینکه اپل از گوشی‌های سری آیفون ۱۵ خودش رونمایی کرد، گزارشی به‌دست ما رسید که نشان می‌دهد غول آمریکایی در حال توسعه یک آیفون SE جدید […]

ادامه مطلب