ایلان ماسک توییتر را خرید ؛ بزرگترین معامله تاریخ تکنولوژی

ایلان ماسک دقایقی قبل با شرکت توییتر بر سر خرید کل سهام آن به ارزش ۴۴ میلیارد دلار به توافق رسید.

توییتر یکی از مهم‌ترین شبکه‌های اجتماعی حال حاضر جهان به‌شمار می‌رود؛ سرویسی مبتنی بر ارائه میکروبلاگ که در سال‌های اخیر به مهم‌ترین پایگاه عموم مردم برای گفت‌وگو پیرامون موضوعات سیاسی و اجتماعی تبدیل شده است. از چندی قبل گمانه‌زنی‌هایی پیرامون خرید توئیتر توسط ایلان ماسک به گوش می‌رسید و حالا این گزارشات رنگ واقعیت به خود گرفته‌اند و ثروتمندترین مرد جهان قرار است کنترل این شبکه اجتماعی را در دست بگیرد.

ماسک هفته گذشته با پیشنهاد ۴۳ میلیارد دلاری خود برای خرید توییتر تقریباً همه را شگفت‌زده کرد. این اقدام پس از آن صورت گرفت که ماسک در سکوت خبری مالک ۹.۲ درصد از سهام توییتر شد و سپس با رد پیشنهاد توییتر مبنی بر عضویت در هیئت مدیره تصمیم به خرید سهام بیشتر یا کل توییتر گرفت.

این شرکت ۱۶ ساله در سال‌های اخیر با چالش‌های جدی مواجه شده و پیشنهاد وسوسه‌برانگیز ماسک سهام‌داران توئیتر را با قیمت پیشنهادی ۵۴.۲۰ دلار برای هرسهم پای میز مذاکره و توافق نهایی کشاند. سال گذشته در ابتدای فصل بهار ارزش هرسهم توئیتر نزدیک به ۷۰ دلار بود.

ماسک دیروز به بیش از ۸۰ میلیون دنبال‌کننده خود در توئیتر گفت که این شرکت پتانسیل فوق‌العاده‌ای دارد و او می‌خواهد با افزودن ویژگی‌های جدید آن را به شبکه اجتماعی بهتری تبدیل کند. او در همین راستا خطاب به برت تیلور رئیس توییتر نوشت:

من در توییتر سرمایه‌گذاری کردم چراکه به پتانسیل آن برای بدل شدن به پلتفرمی در جهت بیان آزادانه نظرات در سراسر دنیا باور دارم و همچنین معتقدم که آزادی بیان یک ضرورت اجتماعی برای یک دموکراسی کارآمد است.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا تصور می‌کنید ایلان ماسک مطابق وعده‌هایش توئیتر را در تمام زمینه‌ها روبه جلو سوق خواهد داد؟

پست مرتبط
elon musk mass effect 1227478 - ایلان ماسک برای مقابله با استرس تا ۵ صبح بازی می‌کند!
ایلان ماسک برای مقابله با استرس تا ۵ صبح بازی می‌کند!

اگر شما هم فکر می‌کنید افراد موفق همیشه زود می‌خوابند و در برنامه‌های آن‌ها خبری از بازی کردن نیست سخت در اشتباهید! ایلان ماسک، یکی از موفق‌ترین انسان‌های جهان تا ساعت ۵ صبح الدن رینگ بازی می‌کند! ایلان ماسک راه حلی جالب برای مقابله با استرس دارد و این راه، چیزی جز بازی کردن شدید […]

ادامه مطلب
elon musk and twitter 2 1 - رفتار ایلان ماسک با توییتر، کارمندان این شرکت را فراری داده است
رفتار ایلان ماسک با توییتر، کارمندان این شرکت را فراری داده است

به نظر می‌رسد رفتار ایلان ماسک با توییتر و حواشی خرید این شرکت توسط او باعث شده تعداد زیادی از کارمندان توییتر از شغل خود کناره‌گیری کنند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده از منابع داخلی Twitter، کارمندان این شرکت از کشمکش حقوقی مداوم بین ایلان ماسک و توییتر خسته شده‌اند. گزارش‌هایی وجود دارد که بیان می‌کنند […]

ادامه مطلب
elon musk twitter 1 - ایلان ماسک فقط به این شرط توییتر را می‌خرد!
ایلان ماسک فقط به این شرط توییتر را می‌خرد!

ماجرای دعوای حقوقی ایلان ماسک و توییتر همچنان ادامه دارد؛ اما اکنون گفته می‌شود ماسک فقط به یک شرط Twitter را می‌خرد! مهم نیست که شما ثروتمندترین مرد روی زمین هستید! چیزهایی وجود دارد که نمی‌توانید از عهده آنها بربیایید. این موضوع برای ایلان ماسک در مورد توییتر صدق می‌کند. حتما می‌دانید که او قصد داشت توییتر […]

ادامه مطلب