اینترنت و VPN وی پی ان

وقتی به اینترنت متصل میشوید چه اتفاقی میافتد؟!

ایرانسیف : هنگامی که به اینترنت متصل میشوید و آیکون ۴g یا LTE در بالای صفحه نمایش گوشی شما قرار میگیرد یا این که علامت وایفای روی دسکتاپ شما ظاهر میشود، یا حتی سال ها قبل که با صدای جیری جیر دایال آپ به این شبکه متصل میشدید را تصور کنید !

هنگامی که یک متن در اینستاگرام و یا فیسبوک شیر (Share) میکنید یا یک مقاله را در اینترنت میخوانید دیتاها از گوشی شما به مرکز ارائه دهنده اینترنت ارسال میشود سپس در انجام درخواست شما با DNS سرور بررسی میشود؛

مثلا اگر سایت GOOGLE.COM را باز میکنید ISP شما تصمیم میگیرد که درخواست را به گوگل ارسال کند یا مکان دیگر!

همه درخواست های وبی که ارسال میکنید (وبسایت هایی که در طول روز بازدید میکنید) همه و همه توسط ISP بررسی و سپس بارگزاری میشود.

مثال دیگر: وبسایت YOUTUBE.COM را با اینترنت ایران iransafe.net باز میکنید (که در کشورمان فیلتر است) ارائه دهنده اینترنت شما یا همان ISP به جای این که درخواست شما را به یوتیوب ارسال کند به صفحه فیلترینگ ارسال میکند و در این حالت شما ممکن است کمی عصبی شده و بگید آره یوتیوب رو هم برامون نگذاشتن و …!

 

و اما اگر به یک VPN وصل شده باشید!

دیتاهای شما به ISP انتقال داده میشود اما به صورت بسته های رمز گذاری شده و به یک سرور خاص، این ISP نیست که دیگر برای شما تصمیم میگیرد که مثلا وقتی یوتیو را باز میکنید صفحه فیلترینگ نمایش داده شود.

در سرورهای وی پی ان از DNS گوگل استفاده می شود و این شبکه جهانی اینترنت و یا گوگل هست که تعیین می کند چه سایتی در دسترس باشد!

با استفاده از یک خرید vpn تا حد زیادی امنیت خودتون رو در فضای وب بالا میبرید و علاوه بر این از فیلترینگ و سانسور اینترنت در ایران عبور می کنید ! اینجاست که دیگه کسی برای شما تصمیم نمی گیرد که چه سایتی را ببینید و یا چه مطلبی را بخوانید.

 

منبع : خرید vpn در iransafe.net

پست مرتبط