عمر باتری آیفون ۱۴ رکورد خواهد زد

اپل در آیفون ۱۴ احتمالا از نسل جدیدی از تراشه‌های ۵G ساخت TSMC بهره ‌می‌گیرد که می‌تواند در زمینه افزایش عمر باتری رکورد جدیدی را ثبت کند.

پس از بهبودهای ایجاد شده در عمر باتری سری آیفون ۱۳، به‌نظر می‌رسد اپل قصد دارد با آیفون ۱۴ پا را از حد فراتر بگذارد و نسل جدید تراشه‌های کوچک‌تر و ارتقا یافته TSMC 5G را جایگزین نمونه‌های ساخت سامسونگ کند.

براساس گزارشی که توسط خبرگزاری Daily Economics تایوان منتشر شده است، شرکت تراشه‌ساز TSMC با فرآیند جدید و پیشرفته در تولید خود، قرار است با عبور از سامسونگ، تامین‌کننده تمامی سفارش‌های تراشه ۵G اپل برای خط تولید آیفون ۱۴ باشد.

تحلیل‌گران بر این باور هستند که این تراشه‌ها از معماری ۶ نانومتری TSMC استفاده خواهند کرد که اولین بار در انجمن فناوری این شرکت در سال ۲۰۲۱ معرفی شد. آنها همچنین پیش‌بینی می‌کنند که تمرکز اصلی بازار امسال بر ارتقای تراشه‌های ۵G نخواهد بود، بلکه عمدتا به چیپست‌های فرستنده RF مورد نیاز برای ۵G یا Wi-Fi 6 و ۶E اختصاص خواهد یافت.

پیش‌تر شایعه‌ای به‌وجود آمده بود که پشتیبانی آیفون ۱۳ از فناوری Wi-Fi 6E را تایید می‌کرد، اما در نهایت این اتفاق نیفتاد. حال اگر تراشه جدید ۵G از آخرین باندهای موجود در آیفون ۱۴ پشتیبانی کند، امری منطقی خواهد بود.

TSMC 1024x578 - عمر باتری آیفون ۱۴ رکورد خواهد زد

TSMC به توضیحاتی درباره فرآیند ۶ نانومتری ملقب به RF در وبلاگ خود پرداخته است. از آنجایی‌که هر میلی‌متر مربع اضافی از مساحت مادربرد دستگاه هوشمند، ابعاد باتری را به همان نسبت کاهش می‌دهد، بنابراین این پروسه بر عمر باتری نیز تاثیر خواهد گذاشت. کوچک شدن فرستنده RF 5G بخش بزرگی از فضای منطقه را آزاد می‌کند.

بر اساس اطلاعات انجمن فنی TSMC، فرآیند ۶ نانومتری RF باعث کاهش قابل توجه مصرف انرژی و مساحت برای فرستنده‌های این فناوری در زیر باندهای ۶ گیگاهرتز و با موج‌های میلی‌متری خواهد شد. با توجه به اینکه عملکرد، اجرا و عمر باتری دستگاه برای کاربران حائز اهمیت است، فناوری جدید موجود در این تراشه، باعث کاهش مصرف انرژی و پشتیبانی کم‌نقص از Wi-FI 6/6e خواهد شد.

فارغ از بهبودهای به‌وجود آمده در ارتباط با اتصال ۵G و وای‌فای، یکی دیگر از دلایل موجه برای استفاده از تراشه TSMC در آیفون ۱۴، به‌وجود آمدن فضایی بیشتر برای افزایش طول عمر باتری است، به‌علاوه آن، مودم‌های ۵G همچنان تشنه انرژی هستند و به همین دلیل است که اپل به کاربران توصیه می‌کند که ۵G را تنها در زمان استفاده خود روشن کنند.

با نسل آینده آیفون و تجهیز به تراشه‌ جدید TSMC، ممکن است معادلات سابق برهم خورد و بسیاری از موارد بهبود یابد. با این‌حال شواهد حال حاضر حاکی از ارتقای قابل توجه آیفون ۱۴ در زمینه اتصال و عمر باتری است.

منبع : خرید vpn در iransafe.net

خرید فیلترشکن | خرید وی پی ان | خرید vpn | خرید speed vpn

خرید hivpn | خرید ۲۰speed | خرید cisco vpn |

خرید vpn آیفون | خرید vpn اندروید

پست مرتبط
iPhone fall from airplane 01 - حتی سقوط از هواپیما هم خط روی آیفون نمی‌اندازد + عکس
حتی سقوط از هواپیما هم خط روی آیفون نمی‌اندازد + عکس

یک گوشی آیفون که از هواپیما در حال پرواز به بیرون سقوط کرده بود، صحیح و سالم روی زمین پیدا شد؛ در حال کار و با بیش از ۴۰ درصد شارژ! چند روز قبل در پرواز ASA1282 خطوط هوایی آلاسکا، یکی از درهای هواپیمای Boeing 737 Max 9 اندکی پس از برخاستن از فرودگاه پورتلند، […]

ادامه مطلب
iphone 15 pro max fire - استفاده از کابل USB-C اندرویدی، باعث آتش گرفتن آیفون ۱۵ پرو مکس شد
استفاده از کابل USB-C اندرویدی، باعث آتش گرفتن آیفون ۱۵ پرو مکس شد

اپل همیشه به کاربرانش هشدار می‌دهد که از لوازم جانبی تحت نظارت و دارای تأییدیه این شرکت استفاده کنند. علیرغم اینکه آن‌ها بارها و بارها از خطرات داغ شدن بیش از حد و آتش گرفتن گجت‌ها در صورت استفاده از لوازم جانبی غیراستاندارد گفته‌اند، ولی متأسفانه بسیاری از ما این هشدارها را جدی نمی‌گیریم. زیرا […]

ادامه مطلب
iphone 14 - آیفون SE 4 با چهره‌ای کاملا متفاوت عرضه می‌شود
آیفون SE 4 با چهره‌ای کاملا متفاوت عرضه می‌شود

گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد نه تنها پروژه آیفون SE 4 کنسل نشده، بلکه اپل می‌خواهد آن را با چهره‌ای کاملا مدرن و جدید عرضه کند خیلی زود بعد از اینکه اپل از گوشی‌های سری آیفون ۱۵ خودش رونمایی کرد، گزارشی به‌دست ما رسید که نشان می‌دهد غول آمریکایی در حال توسعه یک آیفون SE جدید […]

ادامه مطلب